Crowdfunding

The Pupper Club is opgericht in 2021 en heeft als doel zo veel mogelijk honden en baasjes maandelijks te verrassen met eerlijke en originele producten. De pilotfase is succesvol afgerond, tijd om door te groeien! De markt is goed: Sinds de start van COVID19, zijn er in Nederland alleen al 400.000 honden bijgekomen. Met jouw investering kunnen we al deze hondenliefhebbers bereiken. Doe jij mee?

Wie zijn wij

The Pupper Club is in 2021 opgericht met als doel om zoveel mogelijk honden én hun baasjes blij te maken met originele en eerlijke producten. Daarom sturen we maandelijks een unieke goodiebox naar de honden in onze roedel met nieuwe producten, gezonde snacks en nuttige seizoensgebonden goodies. Allemaal met een simpel doel voor ogen: Blije honden en blije hondenbaasjes.

Elke maand maken we een unieke themabox. Hierin vind je premium snacks, speeltjes en andere leuke dingen om jouw hond blij te maken. De snacks zijn granenvrij en gezond, de speeltjes duurzaam en bijzonder. Hondenliefhebbers willen namelijk alleen het beste voor hun hond. Daarom werken we met de mooiste merken, en vind je onze items niet in de meeste dierenwinkels. Zo zorgen we ervoor dat je nieuwe merken leert kennen, en jouw hond bij elke nieuwe box ongeduldig staat te kwispelen.

Elke box heeft een minimale waarde van € 50,-. Als abonnee betaal je slechts € 29,95 per box. Losse boxen zijn ook te bestellen, voor € 34,95.

Iedere hond is anders, en elke box wordt dan ook afgestemd op de voorkeuren van de Pupper; we houden rekening met allergieën, formaat, ras, leeftijd, geslacht, voorkeuren en gedrag. Onze leden bepalen daarnaast zelf hoe vaak ze een box ontvangen.

Ons doel is om The Pupper Club de komende 5 jaar te laten groeien tot 30.000 leden. Er zijn in Nederland bijna 2 miljoen honden, en ruim 20% meer dan voordat het Coronavirus uitbrak. De afgelopen maanden hebben we de pilot gedraaid, en feedback verzameld van onze klanten. Nu gaan we marketingcampagnes starten, om al die nieuwe baasjes te bereiken.

Onze doelgroep is veelal bekend met maandboxen en abonnementen op bijvoorbeeld wijn, eten, en scheermesjes. Die abonnementen ontzorgen de gebruiker. Maar wil je een hondenbaasje écht blij maken? Dan moet je de hónd blij maken.

 

Wat maakt The Pupper Club uniek?

Omdat wij maandelijks heel gericht inkopen voor de honden in onze roedel, hebben we veel voordelen. We hebben geen overstock, hoeven niks weg te gooien, geen dure winkels aan te houden en kunnen dus een veel betere prijs bieden. Daarnaast houden wij rekening met de wensen van de hond; daardoor hebben we een retourpercentage van 0%. We hoeven geen inventaris aan te houden, en maken pas kosten nadat onze klant een bestelling heeft geplaatst. Dat betekent: hele lage overhead.

Onze belofte is dat elke box minimaal €50 waard is voor een prijs van €29,95. Dat kan nu al, terwijl we ‘gewoon’ nog inkopen bij de groothandel. Hoe groter onze roedel, hoe scherper we in kunnen kopen, en hoe groter de marge.

Ook voor onze leden heeft het alleen maar voordelen:

  • Unieke goodies die niet in de winkel liggen
  • Premium spullen voor een voordelige prijs
  • Gezond, granenvrij, afgestemd op allergieën en voorkeuren

 

We hebben aanvullend op de maandboxen ook speciale boxen voor speciale gelegenheden: momenteel een Verjaardagsbox, Cadeaubox en Puppybox.

We hebben hiernaast een kleine webshop, waar klanten dingen kunnen bestellen die in onze eerdere boxen hebben gezeten. Omdat we zelf (vrijwel) geen voorraad aanhouden, bestellen en leveren we die goodies mee met de volgende box.

 

Waar staan we nu?

We zijn nu 6 maanden, ruim honderd boxen en duizenden kwispels verder (check onze Instagram om veel blije honden te zien!). We zijn de pilotfase voorbij, en willen nu groeien. Onze klanten zijn ontzettend loyaal en heel enthousiast over elke box. Op social media zijn we actief, en hebben we winkels ingericht.

De website, inkoop, marketing en operatie is tot nu toe door onszelf gedaan. Om nu verder te groeien en nog veel meer honden blij te kunnen maken is het tijd voor een goede, gerichte marketingstrategie, en daar is een investering voor nodig.

 

 

Waar gaan we de financiering voor gebruiken?

Met deze campagne willen wij €25.000 tot maximaal €50.000 ophalen via een lening en/of voorverkoop. Het doel is om hiermee binnen enkele maanden te groeien naar 500 verkochte boxen per maand.


Omdat we verder nauwelijks operationele kosten hebben, komt de volle focus op marketing te liggen. Meetbare, gerichte, online marketing. We willen een community opbouwen op social media, een ambassadeurprogramma optuigen en influencers (dogfluencers) inzetten. Dit helpt ons te groeien, maar ook om onze boxen steeds beter en leuker te maken. Hoe meer input we krijgen vanuit de markt, en groter onze community, hoe meer waarde we kunnen leveren voor onze klanten.

Offline gaan we via barterdeals en partnerships zonder kosten te maken ons bereik vergroten. Dit is een bekend concept en wordt al veelvuldig ingezet door andere maandbox-concepten.

 

Hoe kan je helpen en wat krijg je ervoor terug?

Het doel van deze campagne is budget te creëren voor marketing, zodat elk baasje The Pupper Club leert kennen. Hiermee help je ons onafhankelijk te blijven, en draag jij bij aan het geluk van al die nieuwe honden! Als investeerder kan jij daar bij helpen!

Investeer jij een bedrag, dan krijg dat binnen 3 jaar terug met jaarlijks 2% rente. Bovendien hebben we allemaal leuke extra's als je investeert! Hieronder zie je wat je kan verwachten als je in ons investeert. Daarnaast hebben we een voorverkoop-campagne, waar je tegen extra korting jouw hond kan abonneren.

Wil je ons nog meer helpen? Vertel dan over ons aan jouw vrienden en familie met een hond, of geef ze een box cadeau!

 

Mijn verhaal

Ik ben Charles Hengst. Ik ben mijn carrière begonnen als Commercial Manager bij Brand New Day, een innovatieve partij in het dan nogal saaie pensioenlandschap. Daarna stond ik als CEO aan het roer van een start-up om lege tafels in restaurants te vullen, RestaurantKaart. Helaas was de timing niet goed: Door COVID19 werd alle horeca stilgelegd en moesten de plannen voor Restaurantkaart in de ijskast.

Vlak voor de pandemie heb ik George, een Golden Retriever puppy, in huis genomen. Voor haar wilde ik alleen gezonde snacks en duurzame speeltjes, maar dat bleek een stuk lastiger dan verwacht. Als je een kritische blik loslaat op het gemiddelde winkelassortiment, valt er veel af.

Dat kan anders. Daarom ben ik voor mijn eigen hond gaan zoeken naar betere, gezondere, en leukere goodies. Vervolgens voor de mensen om mij heen; en nu voor de leden van The Pupper Club. Een club voor en door hondeigenaren.


We zijn pas net begonnen. Wij geloven dat we met een gerichte marketingcampagne en goed ambassadeurprogamma binnen een paar maanden naar 500 abonnees kunnen groeien, en vervolgens binnen 5 jaar naar 30.000 leden. Wie weet wat we dan allemaal kunnen betekenen voor al die honden. We beginnen met maandboxen, maar er liggen heel veel kansen om honden gezonder en gelukkiger te maken.

Help jij ons om daar te komen? Word lid van onze club, investeer in onze groei, en zorg rechtstreeks voor een kwispel.

Heb je nog vragen, ideeën of wil je ons op een andere manier helpen? Laat het mij weten via charles@thepupperclub.nl 

Namens de honden in Nederland: alvast bedankt!